Hvis du kun bestiller en ejendomsdatarapport på "hovedejendommen", får du ikke oplysninger om ejendomsskat (grundskyld), forfalden gæld til kommunen og ejendomsskattebilletten for opkrævningsejendommene.
Rapportbestilling - opkrævningsejendommen
Du kan bestille en ejendomsdatarapport på opkrævningsejendom ved at søge på opkrævningsejendommens ejendomsnummer Opkrævningsejendommen kommer ikke frem ved søgning på matr.nr. på boligejer.dk. Du skal bruge ejd.nr.
Hvis du ikke kender ejd.nr. for opkrævningsejendommen, kan du kontakte den kommune som opkrævningsejendommen ligger i.
Du kan også prøve selv at finde det på OIS.dk. Søg på opkrævningsejendommens matr.nr. og find fx ejd.nr. i bbr-meddelelsen.
Længere leveringstid for opkrævningsejendomme
Vær opmærksom på at ejendomsdatarapporter for opkrævningsejendomme er 21 dage om at blive færdige af sig selv. Det skyldes, at de venter på en vurderingsmeddelelse, som ikke eksisterer, da opkrævningsejendommen bliver vurderet i anden kommune. Alle andre oplysninger kommer dog ind i rapporten med det samme.
Du kan dog kontakte Ejendomsdatarapporten på support@ejendomsdatarapport.dk og bede dem om at afslutte rapporten manuelt. Ved manuel afslutning får rapporten status: "Færdig med mangler" da vurderingsmeddelelsen ikke er hentet. Venter du 21 dage bliver rapporten afsluttet på normal vis og får status: "Komplet".