Hvad betyder fejlmeddelelserne

Se hvad du skal gøre, hvis du får fejl 4, 17, 18, 114, 117 eller "Bestilling ikke gennemført"

Fejlsituation: [4] Rapport med det angivne id ikke fundet

Fejl 4 betyder, at systemet ikke kan finde en ejendomsdatarapport med den url-adresse.

Fejlsituation: [17] LOG PÅ med NemID/medarbejdersignatur. Kun køber af rapporten kan åbne denne rapport.

Fejl 17 opstår, hvis du forsøger at åbne linket til ejendomsdatarapporten uden at være logget ind. Det er kun rapportkøberen, der har adgang til rapporten med mindre der er givet tilladelse til deling.

Derfor skal du logge på hjemmesiden inden, du åbner linket eller logge på, når du får fejlsituation 17.

Hvis du har åbnet rapporten for deling, gælder dette også de personer, du deler rapporten med. De logger på med deres NemID eller medarbejdersignatur.

Fejlsituation: [18] Rapportbestilling er ikke gennemført

Prøv at foretage bestillingen igen. Vedbliver problemet henvises til kommunen for ejendomsoplysninger på denne ejendom. Ved fejlede rapportbestillinger foretages ikke fakturering. Betaling foretaget kontant tilbageføres på betalingskortet

Fejl 18 er lig med at ejendomssamlingen er tom.

Dette betyder, at der af forskellige årsager ikke kan bestilles en Ejendomsdatarapport på den pågældende ejendom. Det kan fx være, fordi ejendommen ikke er registreret korrekt i BBR eller ESR.

Kontakt ejendomsdatarapporten på support@ejendomsdatarapport.dk for nærmere oplysninger.

Fejlsituation: [114] LOG PÅ med NemID/medarbejdersignatur. Rapporten, der forsøges hentet, kan indeholde private oplysninger og kan derfor ikke tilgås anonymt.

Fejl 114 opstår, når du prøver at åbne rapporten anonymt. Du skal blot logge på hjemmesiden for at åbne rapporten.

Fejlsituation: [117] Rapporten er ikke længere tilgængelig

Fejl 117 betyder, at ejendomsrapporten er deaktiveret og ikke længere kan ses på hjemmesiden.

Bestilling ikke gennemført - der er inden for 10 min. bestilt rapport på samme ejendom

Måske du ved et uheld er kommet til at sende din bestilling 2 gange? Vent og se om du ikke modtager en e-mail kvittering.

Der er lagt en sikkerhed ind i vores system, der gør, at man ikke kan købe en ejendomsdatarapport på samme adresse indenfor 10 minutter.

Hvis du er nået tilstrækkelig langt i bestillingsfasen, før købet bliver afbrudt, tror "sikkerhedsprogrammet", at du lige har købt en rapport. Når du så bestiller en rapport igen på sammen ejendom, kan du få advarsel om, at rapporten allerede er bestilt - selvom det ikke er tilfældet.

Hvis du ikke inden for få minutter har modtaget en kvittering for købet, kan du vente 11 minutter og prøve igen.