Hvem skal opbevare adkomsterklæring mv.

Spørgsmål

23.01.2015


Hej,

Vi er en lille forening på 10 andelsboliger, og vi står selv for administrationen, vi har revisor til at revidere regnskab.
Vi har nu fået en køber som vil tage pant i sin bolig, det er for så vidt okay, men spørgsmålet er så, hvem skal opbevare adkomsterklæring og de andre papirer som følger med sådan en sag. Er det køber selv eller foreningen der skal opbevare dem?

Tak for svar.

Svar


Kære Spørger,

Det skal foreningen. Bestyrelsen bør oprette et arkiv hertil.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt
Danske BOLIGadvokater, Lyngby

Dette spørgsmål er besvaret af:

Thomas Damsholt

Rådgivning om køb af fast ejendom, herunder også entreprise- og byggesager samt finansieringsrådgivning.

Se ekspertens hjemmeside

Se tidligere svar fra eksperten

Stil et spørgsmål til Danske BOLIGadvokater

Danske Boligadvokater

Du skal svare på nedenstående spørgsmål for at forhindre spam. Svaret skal skrives med bogstaver.

Senest besvarede spørgsmål