Fejl i nybyggeri
Spørgsmål
26.04.2017
Vi er netop flyttet ind i en nybygget ejerlejlighed og har opdaget diverse mindre
fejl og mangler. Vi har gentagne gange påtalt disse mangler over for det selskab,
som er sat til at forvalte/administrere m ejendommen, hvilket er den procedure vi
har fået besked på at følge, men har ikke fået nogen respons overhovedet. Faktisk
har vi indtryk af, at selskabet opfatter beboerne som "fjenden". Også i andre henseender
er det meget vanskeligt at få hjælp eller bare information af almindelig art. Hvilke
muligheder er der for at lægge pres på administrationsselskabet, så medarbejderne
foretager det arbejde, de er betalt for at gøre?
Svar
Kære Spørger
I bliver nødt til at henvende jer til en boligadvokat.
Jeres rettigheder vil være beskrevet i købsaftalen f.s.a. håndtering af mangler.
Med venlig hilsen
Thomas Damsholt
Dansk BOLIGadvokat, Lyngby