En ejendomsdatarapport indhenter oplysninger fra forskellige offentlige registre og myndigheder. Samtlige oplysninger leveres automatisk til køberen. Oplysningerne vil normalt være tilgængelige online kort tid efter bestilling.
Vær dog opmærksom på at ejendomsdatarapporten henter oplysninger fra mange forskellige kilder og derfor er afhængig af at kilderne er tilgængelige.
Undtagelser
Ved udsendelse af nye bidragsbilletter: (Ikke tilgængelige oplysninger i øjeblikket)
Fra november til midten af januar sender kommunerne nye bidragsbilletter ud. I den forbindelse kan der kan gå op til 14 dage, før en bidragsbillet bliver frigivet og kan hentes ind i en ejendomsdatarapport. I rapporten står der under Bidragsbillet ”Oplysning hentes...” indtil bidragsbilletten er tilgængelig.
Ovenstående gælder også, hvis kommunen sender en ny bidragsbillet til en boligejer i løbet af året.
Ved manglende oplysninger:
I tilfælde hvor ERST ikke er i stand til at færdiggøre ejendomsdatarapporten inden for en periode på 90 dage efter bestillingen, vil rapporten automatisk blive genereret med de tilgængelige oplysninger på dette tidspunkt. Dette kan medføre, at visse oplysninger mangler, da ERST ikke har været i stand til at indhente dem fra andre kilder inden for den angivne tidsramme.