Vandskade fra overboen

  • Opdateret 22. november 2019

Spørgsmål

Vores datter bor i en ejerlejlighed på 5. sal. Overboen har to gange inden for de sidste fire måneder åbnet for vandet i køkkenet og lade det løbe, hvilket har gjort at vandet er løbet ned i datterens køkken.

Efter første skade kom der håndværkere og reparerede de fronter, der var faldet af. Efter to måneder faldt endnu en front af, som ikke er blevet lavet endnu. I sidste uge piblede vandet ned igen og denne gang har skabene og bordpladen udvidet sig.

Ejerforeningen har endnu ikke meldt det til forsikringen, da de vil undersøge om de kan stille krav til overboens forsikring.

Min datter kan ikke på hjælp til at få nogen til at komme at se på skaderne, og vi mener der må have stået fugt fra sidste skade i køkkenelementerne.

Hvad gør vi? Kan man få hjælp nogen steder?

Svar

Kære Spørger,

Skadevolder (overboen) skal som udgangspunkt erstatte udgifterne til udbedring af vandskaderne, hvorfor overboens forsikring som udgangspunkt skal betale herfor.

Hvad angår det videre forløb, ville det være en god idé at holde ejerforeningen inde i processen og via den vej få overboen og dennes forsikring til at hæfte for omkostningerne.

For at fremskynde processen - også i relation til den videre dialog med ejerforeningen - vil jeg råde dig til at kontakte en boligadvokat for en konkret vurdering af ejerforeningens vedtægter samt sagens øvrige omstændigheder.

Med venlig hilsen/Kind regards
Erik Turley
Dansk BOLIGadvokat, Hillerød

Dette spørgsmål er besvaret af:

Erik Turley
Jeg har altid beskæftiget mig med boligrådgivning – hvad enten der er tale om køb eller salg af boliger.

Der er tale om en helt central del af min rådgivning, hvor jeg lægger vægt på at høj kvalitet og hurtighed går hånd i hånd i rådgivningen af mine klienter.

Med et mangeårigt og indgående kendskab til boligmarkedet i hele Nordsjælland, har jeg en ajourført viden om de forskellige geografiske områders særpræg og prissætning.

Medlemskabet af DanskeBOLIGadvokater bidrager herudover til at fastholde en god og sikker bolighandel til glæde for klienten.

Se Tidligere Indlæg fra eksperten