El-leverandør har ikke registreret elforbrug i to år

  • Opdateret 9. februar 2023

Spørgsmål

Kære BOLIGadvokat

Vores el-leverandører har ved en fejl ikke registreret vores elforbrug, som har udmøntet sig i, at vi ikke har betalt elregning i to år: hvis fejl er det?

Vi har nu fået en kæmpe regning, som skal betales. Det var os som gjorde vores leverandør opmærksom på, at der ikke bliver trukket penge fra banken.

Vi plejer ikke at tjekke, om alt bliver betalt korrekt fra betalingsservice - derfor mener vi ikke, at det er vores fejl.

Hvad tænker I her, hvordan kan vi gå videre med sagen?

Svar

Kære Spørger

Det er min vurdering, at der desværre ikke er noget I kan gøre i denne situation.

Man kan vurdere sagen ud fra mange vinkler, men i alle scenarier ender regningen hos jer.

Med venlig hilsen

Dennis Holm Pedersen

Danske BOLIGadvokater, Kgs. Lyngby